Nuci de casă - rețeta originala-

                              Bine ati revenit pe blogul meu. ❤❤❤

 Intr-un articol scris în urmă cu 2 săptămani în care am vorbit despre tortul de ciocolată ,am mai promis că vă las si  rețeta originală de nuci umplute. Astăzi ,am gasit momentul ca să vă scriu care. este reteta ideală pentru niste nuci sfărâmicioase si gustoase ca pe vremuri. Ce-i drept eu o stiu  de pe caietul vechi al mamei , așa că puteti încerca cu incredere. Cel mai mult imi place că nu necesita o multitudine de ingrediente ci , se face cu ingredientele nelipsite din bucataria oricărei gospodine. Si cel mai important ,fără aditivi , conservanti sau cine stie ce coloranți . Așa că am să vă scriu ingredientele ,modul de preparare si cateva imagini reprezentative.

Pentru aluat :

 ➤ 2 galbenusuri ou,
 ➤ 3 linguri zahar pudra ,
 ➤ o cana untura solida (nu topita) sau 150 gr unt daca nu aveti untura,
 ➤ un praf sare,
 ➤ 6 linguri apa rece,
 ➤ 1 esenta vanilie,
 ➤ faină cât cuprinde , 

Eu am folosit aproximativ 600 gr . Trebuie sa iasă un aluat bine amestecat si consistent . Pentru a ști cand aluatul este bun, presăm putin cu degetul ,iar aluatul  trebuie să rămâna "găurit" , fără să isi revină la forma ințiala.

Incep cu untura si faina pe care le amestec , până se topeste untura si se adună cu faina. Adaug gălbenusurile ,apa,sarea ,zaharul si esența . 

Amestec bine bine aluatul până rămane curat si fara cocoloaăe.  Eu l-am lasat la odihnit cam 30 minute. Mai apoi pregatiti o forma de nuci . 

Din aluatul rezultat ,se formează biluțe mici cam cât un bănuț și se coc in formă pe aragaz la foc mic . Nu este nevoie sa mai ungeti forma deoarece aluatul este deja uleios de la untură sau untul folosit in compozitie.

După ce s-au răcit , nucile se curăța de restul ramas de aluat de pe margini. Se pot umple cu orice cremă doriți. 

La final le treceti prin zahăr pudră . Eu le-am umplut cu crema de cacao facuta in casa .  Gasiti reteta pentru crema Aici  . 

           ( asa arata amestecul de faina cu untura , sfaramicios si unsuros )


  

( aici vedeti si aluatul , cu bilutele pe care le-am format , eu le-am facut mai marisoare pe acestea din  poza , dar apoi mi-am dat seama ca ies pe langa forma , si am mai luat din aluat )




                                 ( aici vedeti si rezultatul final

Sper ca ati inteles reăeta mea , si poate o veți încerca si voi. Eu vă doresc  spor si  poftă bună ! 

Etichete: