Cremă de zahar ars la bain marie -Impreuna cu prietenii-

  Bine v-am gasit!





Cremă de zahar ars , Creme Brulee , sau cum vreti sa-i spuneti , ramane prajitura mea preferata din copilarie , cu un gust intens de rom , pe care nu o sa-l uit niciodata. 
Va propun astazi o reteta usoara de crema de zahar ars , facuta la bain marie . Cunosc persoane ce  considera acest desert ca fiind  desertul copilariei lor. Deci , nu sunt singura.  Am facut de cateva ori acest preparat , dar niciodata ca acesta de astazi. Nu mai facusem de mult acest dulce,si chiar venise timpul sa il refac dar ,  intr-o alta varianta , cu  arome noi si vase individuale.

 Haideti sa va las reteta si fotografiile sa vedeti despre ce vorbesc.

-1 L lapte
-8 oua mari
-300 gr zahar tos
-1 esenta vanilie
-coaja de portocala
-50 ml suc portocale ( da o aroma discreta de portocale)
-6 boluri de sticla (puteti folosi si o tava )
-250 gr zahar tos pentru caramel.

Sa incepem: 

- in primul rand dai drumul la cuptor la 180 grade , ca sa fie incins cand pui crema la copt. 
Se bat ouale cu zaharul turnat putin cate putin , cu un mixer sau tel pana devin deschise la culoare si pana cand zaharul este topit. 
- se adauga litrul de lapte , sucul de portocala impreuna cu coaja  de portocala si esenta de vanilie. Se omogenizeaza totul bine , bine .
- în recipientul in care coci crema , pui cele 250 gr zahar la foc potrivit pentru a se carameliza frumos.Cand caramelul este gata , ungi tava astfel incat peretii si baza sa fie acoperite cu caramel. In cazul meu am uns bolurile , cu caramelul obtinut (fara 
poza).
- compozitia se toarna in bolurile unse cu caramel, si se asaza in tava de la cuptor,in care am pus apa calda.(in poza nu pusesem apa).
- prajitura se da la cuptor circa 1 ora la 180-200 grade . Cand crema este aurie la suprafata , si prinde o crusta frumoasa, poate fi scoasa din cuptor si  lasata la racit circa 2 ore.
- de fiecare data faceam preparatul clasic , fara portocala si fara alte recipiente in diferite forme , si nici la Bain Marie . Dar acum am zis sa incerc sa fac si forme individuale cu arome noi. Si , mi-a iesit. Nu o spun eu , ci norocosii ce au savurat-o ;)❤❤❤





Asa arata crema dupa ce a fost coapta. Dupa ce s-a racit complet ,se trece cu un cutit subtire pentru a dezlipi crema  de pe marginea vasului si  se stropeste cu esenta de rom pentru un gust mai intens. 




Se serveste la temperatura camerei , dar eu o prefer rece de la frigider. Vara , scoasa de la frigider , e un curcubeu pe cerul gurii :))))))))))

Sper ca v-a placut reteta mea din acest weekend , si o puteti reusi cu siguranta!

                                                                                  

                                                                                                         Pofta buna !













Etichete: