Dulciuri de casa


Bine v-am regsit! ❤



Daca de la orice fel de mancare ma pot abtine , de la dulciuri , ciocolata si mai ales prajituri facute in casa NU. Sunt o gurmanda in tot ce inseamna produse de patiserie si cofetarie.In acest articol  am sa va prezint  trei  dintre retetele mele  mele preferate ,pe care le pregatesc intotdeauna in perioada sarbatorilor si  nu numai. Deci; 
Tortul Diplomat cu Mascarpone si fructe de padure, este pe locul 1 , vedeta pe masa noastra , se mananca cu o pofta de neimaginat. Ador mascarponele si se regaseste in majoritatea prajiturilor cu crema , pe care le fac. Pentru acest preparat am folosit ;

- o tava patrata detasabila 24 cm,
- piscoturi 2 pachete = adica 800 gr,
- 2 cuti mascarpone = 500 g,
- 500 ml frisca lichida,
- 200 g zahar pudra,
- fructe de padure(capsune,visine,afine)
- 1 portocala mare, 2 kiwi,
- 1 conserva ananas.

Piscoturile se insiropeaza pe rand ( in compotul de ananas) , si se asaza in tava asa cum vedeti in imagine.
Crema mascarpone se amesteca cu zaharul pudra,si se incorporeaza cu frisca batuta spuma.Se amesteca pana la omogenizare si se tine 15 min la rece.
In continuare se asaza un strat de crema, urman apoi fructele taiate cubulete, urmeaza un strat de piscoturi insiropate. 
Se urmeaza asa pana la terminarea cremei. (la mine a fost asa;piscot-crema-fructe, piscot-crema-fructe , piscot-crema-decor frucre.)  Se orneaza dupa preferinte. Tortul trebuie sa stea la rece cel putin 2 ore sau peste noapte.






Va asigur de gust delicios si racoritor.




Cel de al doilea preparat este Alba ca Zapada ,  pe care o fac de cateva ori pe an. Este pufoasa,cremoasa iar cocosul face tot gustul. Se face din 3 foi coapte pe fundul tavii,si crema facuta in casa. Sa va scriu mai jos cum am facut-o.
Foile le-am pregatit din ;

-10 linguri lapte,
-10 linguri ulei
-10 linguri zahar,
-2 oua,
-1 lingutita  bicarbonat(stins cu lamaie),
-si faina cat cuprinde  (aproape 3 cani).

 Ingredientele se incorporeaza deodata pana se formeaza un aluat omogen cu consistenta frageda. Bila am impartit-o in 3 parti egale. Fiecare parte trebuie intinsa pe fundul unei tavi de cuptor si coapta 12-15 minute la cuptorul incins. Asa am procedat cu fiecare foaie in parte. Lasam foile si ma ocup de crema. 
Am nevoie de;
 -200 g unt
-8 linguri faina,
-6 linguri zahar,
-1 litru lapte,
-coaja de la o lamaie,
-esenta de cocos,sau vanilie.
-nuca de cocos pentru decor.

Amestec faina,zaharul, cu coaja de lamaie  ,peste care adaug lapte,putin cate putin pentru a nu se forma cocoloase , si dam totul la foc mic pentru a se ingrosa frumos. Crema rezultata se lasa la racit ,  apoi se pot asambla foile. Intr-o tava dreapta pe care  avem folie de plastic , ungem foile una cate una,ultima foaie o ungem putin cu crema si presaram nuca de cocos . Totul se inveleste bine in folie  se pune un tocator si o greutate  peste prajitura. Este recomandat sa se portioneze abia a doua zi , pentru ca foile sa fie bin inmuiate. 
Iar acesta este rezultatul ⇩⇩⇩



Cam acestea au fost dulciurile mele ☺
Daca aveti idei depre dulciuri de casa , imi puteti lasa in sectiunea de comentarii retetele. 

Spor la gatit!





Etichete: