Bolile secolului .




Draga cititoare, "RECIDIVAM

Bolile cu cea mai mare incidenta in secolul XXI.Probleme oasteoarticulare,endocrine,cardio-vasculare,cu totii cred ca ne confruntam (macar) cu una dintre aceste 'epidemii'(asa sunt numite in lumea medicala), de cancere ce sa mai spunem????
In articolul meu,ma adresez tuturor domnisoarelor si doamnelor,unde vor gasi explicatii pas cu pas,in ceea ce priveste: cauzele,prevenirea,cele mai noi tratamente.Subiectul principal in discutia acesta va fi Cancerul de san. Majoritatea informatiile prezentate, sunt culese din cele mai noi ghiduri medicale,dar si din putina mea experienta cu aceasta epidemie.Acest lucru m-a facut sa scriu si sa impart cu voi cateva lucruri pe care nu trebuie sa le omiteti in ceea ce priveste sanatatea sanilor.

Un rezumat al povestii mele, suna cam asa: ''in urma cu aproape 3 ani aparitia unui nodul la san ,m-a pus pe ganduri intru-totul,in momentul in care l-am descoperit,mi-am facut tot felul de filme in cap.Nu am spus nimanui..am mers singura la o ecografie,unde chiar mi s-a descoperit un nodul la sanul stang de aprox.8 mm(cam cat un bob de strugure).Am primit de la doctorita o reteta,cu 2 unguente pe care trebuia sa le folosesc dimineata si seara,acesta aparuse in urma unei dereglari hormonale..Am urmata acest tratament timp de 3 luni,tot in acest timp au aflat si ai mei,isa fara niciun rezultat.Am mai mers la un alt ecograf,in alt oras,unde mi s-a recomandat operatie,nodulul crescuse la 17 mm,nodulul era o formatiune benigna,din fericire,insa totusi trebuia operat pentru ca se marea tot mereu.. In timp de 2 saptamani am facut cele necesare sa merg la Bucuresti pentru interventie..In aceste 2 saptamani am mai fost de 3 ori in Bucuresti.Prima data in maternitatea Giulesti unde nu au putut face astfel de incizii,iar de acolo mi-au recomandat Institutul Oncologic Bucuresti.Dupa toate acestea,am ajuns intr-un sfarsit internata cam 4 zile,operata cu succes de o doctorita foarte buna,fara niciun altfel de tratament dupa incizie ,ci doar evitarea efortului fizic''...
Anul acesta in toamna fac 3 ani,si totul este perfect.Am facut mereu la 6 luni ecografie si am sa continuu tot asa,cel putin pana fac 3 ani(in toamna)..Apoi este recomandat cel putin 1 ecografie pe an.

Cum spuneam mai sus,eu NU am avut problema maligna,insa este foarte important de stiut aceste lucruri,avand in vedere ca vrem sa ramanem sanatoase,asa ca trebuie sa prevenim aceasta boala nenorocita.

 Definirea cancerului-''inmultirea excesiva a tesuturilor unor organe''


Principalele cauze ale cancerului de san:
-nuliplaritatea(femeile care nu au nicio nastere)
-prima nastere dupa varsta de 30 ani
-obezitatea
-diabetul zaharat
-consum crescut de alcool si fumatul
-sani cu dimensiuni peste medie.

Simptome:
-primul semn este aparitia unui nodul dureros sau nu la nivelul sanului.
-schimbarea consistentei/marimii sanului
-retractia mamelonulu
-secretii la nivelul sanilor
-scaderea in greutate
-umflarea bratului
-febra
-anemie(scaderea cantitatii globulelor rosii)

Preventie:
-cel mai la indemana mijloc de preventie,este palparea lunara a sanilor
-mamografia(recomandata femeilor cu varsta cuprinsa intre 40-50 ani.
-ecografie mamara la doamnele intre20-30 ani
-scaderea in greutate pentru femeile obeze sau supraponderale
-evitarea fumatului sau renuntarea.
-o dieta bogata in fructe si legume.

Putem apela si la remediile naturiste,eu le-am incercat pe toate. 
Putem folosi :

-echinaceea,putem face o infuzie din 1 lingurita cu 250 ml apa clocotita,se lasa la infuzat 5 minute,si se consum 3 cani/zi pe perioada mai lunga.Se pot lua si 3 tablete pe zi,tot pe perioada indelungata.

-ceai verde,extract  25 picaturi,de 3 ori pe zi,21 de zile pe luna,pe perioada indelungata.

-rozmarina,extract de 25 picaturi,de 3 ori pe zi,21 de zile pe luna.

Sper sa fie de ajutor aceste lucruri, ;)






Etichete: